Lördag

Idag vaknade jag vid 11 då mamma kom inspringandes i rummet och ropade: "Vakna nu om du vill följa med till Kista centrum!" Jag hoppade upp som en liten groda, shoppingglad som jag är, och fixade mig och åt frukost. Medans mamma var på hemtex så passade jag på att gå in i lite klädesbutiker. Gick först in i Ginatricot, sedan JC och sist Sisters, men sen blev jag arg för ja såg så mycket ja ville ha, men ja hade inga pengar, så ja gick till mamma och förklarade att jag hade sett tusen saker som jag ville ha. Snäll som hon är följer hon med mig till ginatricot där jag fick en tee och en stickad poloklänning xD De var najs för ja har inte shoppat på tusen år känns de som!
Sedan hem igen och göra sig iordning för en kväll hos pappa. Farmor, pappas bror, pappas syster med man, pappas kompis och pappas hyresgäster var där på middag. Åkte dit vid fyra och kom hem lite över nio. Det var trevligt å så, har ju inte träffat alla på pappas släkt på typ 2 år. Men efter inte så lång tid åkte spriten fram och då känner jag mig lite obekväm. Vid middagen tvingade de på mig två glas vin, som jag egentligen inte ville ha eftersom ja skulle hem sedan. Men va gör man inte för att va trevlig. (Tro inte att jag är nykterist nu, för de e ja inte, men ja gillar inte att bli bjuden på sprit hos pappa för ja vet att de kan hälla på mig hur mycket som helst om ja inte skulle säga ifrån). Många historier berättades, blandat humor, barndom och annat skit. Sedan efter mer sprit och skitsnack började pappa snacka om hur dålig ja e på att höra av mig, och hur perfekt Caroline är som ringer. Men de e de att ja vill inte gå igenom samma skit som ja gjort förut med honom så ja undviker de. Å han hör ju inte av sig heller så ja vet inte vad ja ska säga riktigt...

Men iaf sluta va emo på pappa, ska försöka skärpa mig... Imorgon är det farsdag så ja ska ringa och gratta honom, även fast han fick presenterna idag. Påtal om presenter så fick jag tidig julklapp/födelsedagspresent av farmor, 500 kr samt chokladask:) Behövs i dessa tider, har oroat mig mkt över min ekonomiska situation denna månad! Tack:)

Nu ska jag vara riktigt tråkig och ta bort smink och gå o lägga mig! Är så otroligt trött efter dagen så ja vill bara krypa ner under täcket! Kommer tänka på Martin. Han är på Bandit-kryssning.. Avis:( Iaf, ni får ha de så gott :) Pysss






                                Såhär såg jag ut idag
         




Dålig bild, men detta är den nyinköpta poloklänningen, 199 kr från ginatricot, ska lägga upp bättre bild på den.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0