Torsdag

Hemma igen!! Idag kan jag iaf stå upp och gå runt i huset utan snurr i huvudet. Men ja mår fortfarande inte bra å de e inte kul:( Apetiten kommer mer och mer iaf, även fast ja inte ätit idag kom ja på:S Får ta och göra de. Känns ju bara som magen är full med snor å sånt skit:/
Och ja är nu säker, ja kommer INTE kunna sjunga på lördag. Mina stämband e helt fuckade och svullna så good luck!
Ja bara HOPPAS sååå mkt att ja kommer va frisk till imorgon för då ska vi ju ha filmdejt!! <3 Mamma har iaf köpt nässpray och helt bedövande halstabletter till mig nu. De e lite läskigt med halstabletterna för man känner inget i hela munnen och halsen sen.. ja typ bet mig själv men de gjorde inte ont.. så nu e ja rädd^^
NU vill jag ha Martin i mina armar! De känns fortfarande som evigheter sedan vi träffades:(

En sak som jag måste skriva här är om Oprah programmet jag såg här hemma i min ensamhet. Det handlade om hundar och djurhem. De visade hur valpar "tillverkas" i olika valpfabriker(namnet över huvud taget låter läskigt!). De fick sitta i små små kaninburar tills de blev skickade till djurshopperna. Honorna sparades ofta och fick tillbringa hela sitt liv i dessa burar. I vissa valpfabriker placerade man tillochmed valparna och mammorna i lite större hamsterhjul "bara för att få motion". Det var en kille som åkte runt och försökte rädda så många skadade som möjligt. När han hämtade dom hade ingen av dom någonsin satt sin tass på fast mark, de kunde inte gå så han fick bära dem till bilen. Många av dem hade svåra skador och han körde många av dem till djursjukhuset på en gång. Hur kan man ha de så!? Tror knappast de finns i Sverige, men vafan håller dom på med där borta!?
De pratades även om vissa räddningshem där de tar in vanvårdade djur. Visst, de blir omhändertagna och adopterbara, men ungefär 4 av 50 hundar som tas in dagligen blir adopterade.. Ja vart helt chockad! De blev tvungna att avliva runt 20 hundar varje dag, även fast de var friska. Usch säger jag bara:( Mår så dåligt av att se sådant. Men de e ju inte mycket man kan göra? Om jag ska ha en hund nångång så ska ja fasiken åka till ett djurhem som räddar djur och ta en därifrån. Då har man gjort dem en tjänst.

Aja, nog pratat om hundar. Hoppas jag är tillbaka i skola imorgon! Miss y'all! ;) Puss

Kommentarer
Postat av: Fiia

åh du bloggar :D:D vad mysigt ^^ nu blir jag ju sugen på att skriva själv ju n_n



hoppas du blir frisk snart bara :( kramar

2008-11-06 @ 20:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0