ÄNTLIGEN!

Hej:) Ja e så glad nu!
Ni vet förmodligen att ja alltid varit förälskad i mina hästar, och ni vet förmodligen att ja för mer än ett år sedan förlorade min älskade Roxan då hon blev såld. Efter de så har jag knappt suttit på hästryggen, bara enstaka gånger då jag åkt till min halvsyster och ridit islandshästar. Annars kan man säga att ja inte har ridit på ett år. Å ja saknar de grymt mkt.
Så för att lösa detta gick ja till mitt kära stall och pratade med två hästägare där. De frågade om ja saknade att rida, och ja sa självklart! Så ja sa till dem att ja tänkte försöka leta medryttarhäst, och om nån av dom var intresserade var de bara att säga till.
Så igår när mamma kom hem från stallet så hade hon en nyhet att berätta. Det visade sig att Marie, en av hästägarna, har blivit gravid! Vilket betyder att hon behöver någon som tar hand om hennes häst när hon inte kan rida. Så hon frågade om jag ville vara "huvudansvarig medryttare" på sin häst Sune. Så äntligen får jag nu återvända till stallet:D
Kommer väll bli 2-3 dagar i veckan, vilket är mer än va ja tänkt mig, men ja ska klara det:)
Så nu gäller de bara att hitta alla hästkläder:D Ja e såå glad xD Kommer få göra va ja vill med hästen, ta lektioner å utvecklas med honom - precis vad jag vill:)

Ville bara informera er:D För nu kommer ja börja rida igen:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0