Smink - steg för steg

Nuuu är de dags igen!! Sista steg för steg sminket innan alla hjärtans dag! Imorgon smäller de mina vänner:) Go crazy with tha makeup xD Eller inte!! Du kan välja en mer gullig look om du känner för de.:) Och här kommer min lite mer nertonade look som ändå passar fint inför alla hjärtans dag. Dehär tycker ja är något som alla kan bära upp och se snygga ut i. Så try it out!!

Okej då börjar vi tycker ja! Idag använder ja mig av lite rosa, ganska ljusa rosa skuggor och brunt. Du kan klara detta på bara två ögonskuggor, men ja gör lite fler. Men gör som du känner för;) Och förresten, är hemskt ledsen för de suddiga bilderna, kameran bajsar och ja hade ont om tid imorse:)


1. Okej här kommer första steget, sätt på concealer från ögonfransarna till ögonbrynet. Jämt lager ska de vara! Sedan tog ja en vit eyeliner under ögat (i den såkallade vattenlinjen) och även i den inre ögonvrån.


2. Nästa steg är att ta en ljus silvrig ögonskugga i inre vrån av ögat, och lite ner på den undre fransraden. Efter de tar du en ljus rosa och sätter den på ca 1/2 av ögonlocket.


3. Sedan tog jag en lite mörkare rosa, mer åt de laxrosa hållet. Men ta inte en alltför stark rosa. Du kan även fortsätta med den andra rosa om du bara vill ha få ögonskuggor. Blanda dom två ordentligt!!

4. Okej här tog ja en väldigt ljus brun (bara en eller två nyanser mörkare än din hud) och satte den över alla färger och upp till ögonbrynets början och slut. Dvs ja gick inte upp med den bruna där ögonbrynet är som högst. Kolla bilden så förstår du. Sudda ut linjerna ordentligt!!


5. Här tog ja en mörkare brun skugga och placerade den i vecket ovanför ögonlocket. Blanda ihop me den ljusare bruna. Ja tog även den ljusbruna och tog under fransraden ca 2/3 (där du inte har den ljusa skuggan) efter de tog ja den mörkare bruna 1/3 under fransraden. Blanda ordentligt:)


6. Mascara! Tog ingen eyeliner eftersom detta är en mjukare look. Så på me mascaran:)
Läpparna höll ja naturliga, för killar brukar oftast inte gilla läppglans eller läppstift å sånt, och lite pussar kan de ju alltid bli imorgon:) Lr hur?:D Om inte så får ni pussa er själva:O :D Eller så tar ni på ett ljusrosa läppglans (som ja hade i skolan).

Tusen tack för att ni tar er tid för mina sminkinlägg! Betyder mkt, med tanke på att de e en stor passion i mitt liv, även fast de kan låta löjligt att gilla smink:P;P Men alla har sin sak dom gillar, smink är en av mina:)
Ja tänkte också passa på att säga att ni gärna får önska något eller nåra färger som ja kan göra nått av å lägga upp som en "smink-steg för steg". Är tacksam för alla idéer!
Annars om ni inte ger mig idéer så blir de nog en galen sminkning till nästa gång med:) tänkte försöka mig på nån blå eller grön look. Med tanke på att ja älskar dom färgerna i mitt eget smink iaf.
Hoppas ni läser vidare:) PUSS!!!


Kommentarer
Postat av: Tjej som undrar

Hej! Jag har precis börjat läsa din blogg och fattade rätt snabbt att du har rätt bra koll på smink. Jag är 13 år och har precis kommit in i puberteten. Finnar är ju ett stort minus när man kommer in i puberteten och jag undrar då om det finns någon foundation eller täck stift som täcker mina finnar? Skulle vara jätte tacksam om du kunde maila eller skriva en kommentar under, Mail: [email protected]

Ha det bra!

2009-02-14 @ 14:14:16
Postat av: Bebe

Hejsan! Svar kommer strax på din mail;) Kram!

2009-02-14 @ 14:56:03
URL: http://bollii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0