Smink - steg för steg

HEEY:) Nu kommer nästa, har ni längtat? xD Hehe:P
Som ni kanske läste i gårdagens inlägg så kollade ja på "så ska de låta" igårkväll. Och med var bland annat sonja aldén. Och självklart sitter ja inte bara å lyssnar, utan kollar in sminket med:) Så denna är inspirerad av va hon hade igår, väldigt enkelt, elegant och snyggt:) Sibel var också med, hon hade svart smokey eye, men ja vågar inte göra de på mig själv eftersom ja har så små ögon..:/

Iaf.. Nu kommer den:D
1. OKey lets begin. Ja tog självklart min concealer som bas för hela ögat.
Sedan tog ja en väldigt ljus skimrig guldfärg och satte den i innersta vrån.
Ja tog också en vit kajal på min vattenlinje, men om du har större ögon än mig rekomenderar ja svart, de e mkt snyggare. Men mina ögon krymper då:P

2. Nästa steg är lite komplicerat. Antingen tar du bara en guldfärg och sätter den över hela ögonlocket. Eller gör du som ja: använder en lös ögonskugga (eyedust). Å dom kan man använda torra och blöta, ja blötte min lite med vatten för att färgen skulle bli starkare.


3. Ta sedan en ganska ljus kopprig färg och sätt den ovanför, blanda uppåt.

4. Ta en mellanfärgad kopprig färg och sätt den över den ljusare, men blanda inte lika högt upp om du förstår:P De ska liksom bli gradvis ljusare.
Och sist tar du en ganska mörk kopparfärg och sätter den bara i ditt veck, och bilda som en sånhär figur längst ut: >


5. Ja ville inte ha för mkt drama med koppar å så under ögonen så ja tog bara den ljusa guldfärgen som vi började med, drog den under hela ögat. Sedan tog ja den mörkaste kopparen och tog in den under ögat ca 1/3 längst ut.

6. Sedan är de bara att lägga till eyeliner (om du vill de) och mascara! Ja tog även på mig ett par lösögonfransar.

Klart;)


Kommentarer
Postat av: Moa

Du är grymt duktig på att sminka och att dessutom fått tagit så bra bilder och lagt upp dem :)

2009-03-09 @ 23:14:26
URL: http://mouya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0