Hallåå! (ons-tors)

Hej på er!! Nu är ja hemma från Skåne så nu ska ni minnsann få höra ALLT som har hänt^^
Okej de hela började i tisdags kväll då ja åkte på flyget. Går och sätter mig på min plats och sedan kommer en kvinna i runt 40 års åldern. Sedan börjar hon prata. Hon börjar med att säga: vilken tur man har idag då. Jag svarade inte.. fattade inte va hon menade, men ja trodde att hon var sarkastisk och tyckte de var jobbigt att sitta bredvid mig:P Hon luktade illa, rök, sprit och parfym blandat i en ända sörja. Sedan fortsatte hon och snacka, om varför hon skulle till skåne o.s.v. Ja fick reda på varför hon sa vilken tur i början, för hon hade nyss kommit hem från lansarote och då hade hon suttit bredvid ett barn som skrek i 7 timmar:P Jaja.. Hon fortsatte och snackade om sitt liv och att hon var sjuksköterska, 46 år, ensam och skulle besöka sin vän som hon inte sett på 6 år. Hon snackade om hur nervös hon var för att träffa henne. Iaf.. hon snackade en hel timme tills vi var framme. Sen frågade hon mig när ja skulle hem. Ja ba torsdag kl... Sen hann ja inte prata klart för hon avslutade min mening: 16.25... Ja ba... Ja.. Då skulle vi på samma flyg även hem:P Men iaf.. slutpratat om henne.. Ja mötte Amanda och hennes låssaspappa på flygplatsen. Sedan åkte vi och köpte pizza. Ja å Amanda delade på en. Sedan hem och kolla på bingolotto (ja vi hade lotter). När de hela spelandet var klart var jag ett nummer ifrån att vinna 1 miljon och ett nummer ifrån att vinna 500 000. :( Failat asså!! Om dom hade sakt Ivar 24 ist för 22 hade ja vart rik nu:( och Amanda hade vunnit 100 kr:( Vi kunde vart rika... Men iaf.. de sket sig så vi kollade på Miss USA en stund.. (snacka om barbiedockor med silikonbröst...) sedan kollade vi på lite allt möjligt tills vi blev trötta och la oss. Nästa dag vaknade jag 11. Sedan käkade vi frukost och gjorde oss iordning för att åka till stan. Där gick vi runt lite, sedan käkade vi. Amanda fick en del shopping gjort som vanligt^^ Medans ja bara hittade ett armband till kvällen. Men sen var det dags att åka hem. Så de gjorde vi. Sedan var de bara att börja fixa sig inför kvällen. Ja, jag hade samma kläder som på jul men de funkade bra^^ Förutom att klänningen åkte ner var och varannan sekund:( Men men.. Sminket blev silver med lite rosa och svart. Funkade helt ok. Blev inga fakies för ja orkade inte:P och mina fransar va snygga ändå:) Håret fick vara rakt, de var snyggast så.:) Sen så var det dags för middag. Till förrätt blev det färska musslor i god sås^^ Sedan blev det fiskgratäng och sist panacotta(stavas?). Mumsmums! Sedan blev det bråttom så vi skyndade oss till bussen som tog oss till stan. Därifrån tog vi tåg till Malmö, där vi skulle möta hennes salsa-kompis och hans kompis:P Så där mötte vi dom två. Den ena hade ja träffat förr, det var han som var på mig så mkt sist ja var i skåne:P Men han va typ 50 så de va inte kul:P Men iaf.. Hans kompis hade ja inte träffat. Han var 24. Båda två var latinos:P Iaf.. vi satte oss på tåget och åkte mot köpenhamn. När vi väl var framme så gick vi mot ett ställe, men när vi kom dit var det typ helt tomt så vi bestämde oss för att gå nån annan stans. Det blev nått ställe som hette Mambo tror ja.. Där var de kö till stället och en massa folk. Vi kom in och lämnade jackorna och de i garderoben. Sedan var vi inne^^ Byggnaden var hyffsat liten och jättemysig! ett dansgolv, två barer, ett rum med bänkar och bord (som sedan blev ett till dansgolv):P Iaf.. Om ni inte redan fattat de så var de ett typ salsa ställe. Och ja e inte såå duktig på att dansa. Men Mandas salsakompis kompis sa att han skulle lära mig:P (Han hette Daniel så ja skriver de nu för de blir jobbigt annars). Så de blev en jäkla massa dans innan 12slaget. En del drinkar med..:P Sedan vid 12 slaget var det omöjligt att komma ut därifrån så vi stannade inne och räknade ner^^ Sedan dansade ja å Amanda tryckare till "happy new year" och sjöng för fulla halsar^^ Skojj skojj. Iaf.. denhär Daniel började bli mer och mer på mig så de va skitjobbigt:( Ja sa till han flera gånger att ja har pojkvän å inte är intresserad men han ba: Men nu är de nyår, skit i honom! Ja ba EWW:( Så ja höll mig till Amanda, och sa att ja ville bort ifrån honom, så vi gick till rummet med bord, som blev dansgolv och dansade där. Men de e klart, man får aldrig va ensam:( Så de kom andra killar, å vi dansade med några av dom. Sen ville vi vila, så vi satte oss. Då kom de ännu fler:( Asså vi blev bombade:( Iaf... Amanda var en riktig player^^ Hehe några killar började bråka om henne:P Löjligt. Iaf.. sen kom Daniel och hittade oss och han va sur för att vi satt me andra killar:P Han hotade med att sticka, och de var meningen att vi skulle sticka med dom för vi ville inte va helt själva i köpenhamn. Men sen gjorde dom inte de iaf:P Jag började få sådär jävla ont i fötterna som man får av klackar:P Så ja tackade nej till alla danser:P Men Daniel hängde på mig ändå:/ Så desperat som jag var försökte jag låsa in mig på toan för att snacka me Bert i telefon. Å ja sa allt om att han va påfusig å shiet. Och Bert berättade vad som hände honom (vet inte om ja ska skriva, för han skrev inte på sin blogg:P) Iaf.. Han sa att ja skulle säga till Amanda, men hon var upptagen med att grovhångla med nån äcklig kille:P Sen blev de kö och de danska flickorna bankade på dörren (fattade inte va de sa...) men iaf... Så ja gick ut, och en kort stund efter ser ja Amanda gå in på toan och dendär killen följde efter henne.. Ja undrade vafan hon höll på me! Ja blev rädd för ja trodde inte hon va så:( Men iaf.. Andra killar började dansa med mig och ja blev arg för ja hade ont:P Iaf... Sen så hittade Daniel mig igen (åhneeej tänkte ja...) Och ja sa till han att ja ville gå hem (klockan var typ halv 3) Så sen när Amanda kom ut från toan så blev ja bokstavligt talat tvungen att slita henne från dendär killen. Ja ba: SHE'S MY SISTER LET HER GOO ASHOLE:P Hehe:) Iaf.. Så vi kom fram till garderoben. Sen kommer Daniel krypandes på knä (ja hade typ bråkat me han då för han va på mig..) å bad oss att stanna:/ Så.. dumma som vi är så stannar vi. En stund..:P Sen sa ja till Manda att vi måste gå så vi inte kommer hem för sent. Så vi drar runt kvart över 3. Kommer till garderoben å dom hittar inte min jacka:( Sen så säger dom att ja ska vänta. Ja väntar i typ 45 min..(BLÄ) sen så ser ja en annan tjej som börjar gråta över hennes försvunna jacka, så.. ja tänkte.. lika bra att börja gråta ja med. Så de gjorde jag:P Och precis som hon så fick ja komma in och leta själv. Helt överlycklig hittar ja jackan å halsduken, men inte min kofta. Ja snacka me en dansk där inne å han hjälpte mig att leta, men sen när klockan var lite över 4 så orkade ja inte mer. Så ja sa: Nä nu skiter ja i den, den kosta bara 200 å ja orkar inte stanna hela natten för att leta. Så vi drog å ja hade knappt några kläder på mig.:( Frös som en liten skit. Men jag och Amanda vinglade iaf genom köpenhamns gator(vi vinglade p.g.a klackarna!) och efter massa smärta kommer vi till stationen. Där såg vi att tåget går om en timme! :( De var bara att vänta. Så vi satte oss på perongen och väntade, Bert ringde å vi snacka. Medans ja snackar me Bert (tror inte bert vet detta) kommer Daniel å hans kompis. (ÅHNEJ INTE IGEN tänker ja). Som om inget hänt var han lika på mig.:( Så ja blev tvungen att lägga på! Och de var typ de hemskaste för ja hade gärna fortsatt snacka för de va läskigt!!:( Men..:( Bajs.. Sen så sa dom att vi skulle komma upp och gå in ist för att frysa. Vi gjorde de.. Så väntade vi där med dom:( Sen kom tåget (WIE) och vi satte oss där. Hela tiden sa dom att vi borde komma hem till Amandas kompis å dansa lite där efter:P Ja sa till manda att ja helst ville hem, men när vi kom till malmö var vårat val antingen att vänta i en och en halv timme eller följa med dom. Så vi gjorde det. Och de blev bara ännu hemskare. Klockan var typ 6 på morgonen då vi var hos dom. Men dom var på oss alltför mkt så tillslut drog vi (YES!) Så ännu en gång vinglade vi genom gatorna, denna gång i Malmö. Sedan kom vi till stationen och hoppa på tåget. Efter låång stund var vi i helsingborg (typ kl halv 9) sedan tog vi bussen hem. Vi var hemma klockan 9. På tåget ringer Daniel till Amanda å säger att han vill snacka med mig.. Så ja snacka me honom å han var "såå" ledsen att ja lämnade honom:P Iaf.. ja sket i han och gav telefonen till manda. Men iaf sen var vi hemma 9. Då var de bara att fixa sig lite och hoppa i säng. Fyra timmar efter vaknar jag. Dags att fixa sig och packa till planet som gick 16.25. Sen var de bara att åka. Så himla trött. Har aldrig vart vaken så länge/sovit så lite. Iaf.. Sen var ja på planet då:) slapp sitta bredvid samma tant.:) Men ist satt ja bredvid en annan som var så pryd av sig:P Hon tog typ halva min stol med:P Armarna viftade i ansiktet på mig när hon tittade i tidningen;(
Aja.. sen var ja hemma:D Vi åt rester från deras nyårskväll, mums! Sen fick ja smaka tårtan som mormor gjort. GOOOD <3 sååå god:) Sen var de typ bara ett bad och sängen som gällde. Men ja har fått typ en jäkla massa ont i ryggen:( Kan inte riktigt röra mig. De e jobbigt:( Aja.. Det var min nyårskväll och lite till! Hoppas ni inte blev uttråkade av mitt lååånga inlägg:) Här kommer lite bilder iaf!:)

Här är vi påväg dit

Gud vilken blick:P

Vi två <3

Jag, förföljaren Daniel, Amandas ena dansare, Amanda

Lite drinks^^

Siss<3

Folk var det gott om^^

Öh.. NEJ såå waisted var ja inte bara trött:P

En annan som hon dansa med, den avundsjuke jäveln(som börja bråka)

Killarna som kom och störde när vi vilade...

Jaa.. snygg var man då iaf inte:)

Syster <3

HAPPY NEW YEAR!! <3

Kommentarer
Postat av: Bert..

BLöh va långt :p men ja läste typ allt :P ihihiiiiiiihi... bra att bebe är typ om bert (a) :p

2009-01-02 @ 14:53:45
URL: http://bluebert.blogg.se/
Postat av: Bebe

yey:P e ja som dig?:S What?...:P

2009-01-02 @ 15:39:22
URL: http://bollii.blogg.se/
Postat av: Bert..

bajs :P tyst inte typ :(

2009-01-02 @ 22:22:19
URL: http://bluebert.blogg.se/
Postat av: Edda

hej, ett tips, om man ska orka läsa allt du skrivit, gör lite uppdelningar i texten, dvs, gör lite styckeindelningar, om du förstod, så blir det mycket lättare att läsa (y) men annars jätte bra :D

2009-01-04 @ 21:04:30
URL: http://thisisedda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0