Måndag

Usch blää inte måndag igen:/ Denhär måndagen var i övrigt rätt seg.. första måndagen sen lovet..:P Men iaf... eller e de de? jo ja tror de.. Men.. Skolan var bara långsamt å tråkigt.. maten var äcklig så de blev fil ist. Men som tur var så hade vi inspelning med tv4 idag med bandet så vi fick gå tidigare från 2 lektioner. Om ni undrar va denhär inspelningen var så ska ja berätta. De är så att tv4 ska komma med ett nytt program snart: "made in Sweden". Under tiden den sänds så ska de ha en bandkamp mellan massa band på hemsidan. Och ofcourse så är vi en av dom. De har därför filmat å spelat in oss, vi kommer sedan ligga ute på deras hemsida, sen tror ja att dom utser en vinnare å vinnaren får typ va me i de sista programmet av made in Sweden va ja har förstått de som? (Bert rätta mig om ja e ute å vimsar)

Men iaf.. så två lektioner slapp ja. Och ja fick intyg ifrån tv4 så de e lugnt ni ska inte oroa er.
Sen gick ja bert å jojo till kista c å käkade på burgerking. Lite halft äckligt men...:P ja fick cola iaf.:)
Sen hem igen. Och ha tråk.
Fick ett uppiggande samtal från Martin när ja nyss kommit hem. Men tio minuter senare förstördes glädjen av ett samtal från pappa.
Vet inte om ja vågar ta ut mig här.. tänk om han ser nångång?.. Men ja skriver väll lite iaf..
För de första tycker ja att de e jobbigt att han alltid ringer när han är full eller åtminstonde påverkad. För det andra gillar ja inte att han bara skyller på mig för att vi inte har världens bästa kontakt. För de tredje tkr ja inte om att han blir arg för att ja inte snackar om vissa saker med honom, typ som att ja har pojkvän.. Men faktum är att ja har sakt de till honom för länge sen, men tydligen var han för full då för att komma ihåg det.  Sedan tycker ja inte om att han snackar så gott om sina andra barn å hugger ner mig med att ja inte e lika bra.
Va hände med pappa som lovade på min konfirmation att han skulle skärpa sig, sluta dricka å vara mer social med honom? Han gjorde ett löfte till mig, i kyrkan dessutom. Men vad hände utanför kyrkan? Ingenting. Gamla vanliga fulla pappa som bråkar och tkr synd om sig själv.
Äh... Ja vet inte om de e ja som är otacksam eller nått.. eller om de är som han säger att ja är mkt sämre än dom andra för att ja inte hör av mig. Men samtidigt så har ja gjort klart för honom för länge sen, flera gånger, att ja vill att han bättrar sig innan han börjar ta klaga på mig. Ja får väll helt enkelt skita i de å skylla på att allt e mitt fel för de e väll bara då han blir glad.
Blää nu blir de emo... men vissa gånger kan han verkligen såra mig. Som idag. Och då orkar man inte heller med nått annat.
Han i stort sätt tvingade mig att ta med mig Martin hem till honom nån dag i veckan. Å visst kan ja de, problemet är bara att ja vill inte. Ja vill inte alls. Inte hos honom för då har han druckit innan och de luktar unk i hans hus å de blir bara jobbigt. Ja kan lova å svära på att han kommer sitta å berätta för Martin hur dålig ja är på att höra av mig till honom och försöka ge mig skuldkänslor, som sist. Men ja... Vafan ska man göra? Ja kan ju inte lägga orden i mun på han. Isf skulle ja gjort de för länge sen. Hoppas bara inte de blir för mkt sprit så man får skämmas för sin pappa. Men däremot är han e kall jävel som inte snackar alls om han inte får dricka... Va ska man välja?...

Slut me emo inlägg nu... Ja e ledsen om ja tråkar ut er.. förlåt.. ja borde inte lägga ut sånthär.. men ja måste få skriva av mig nånstans.. och de känns lättare här än att bara skriva för sig själv.
Ja vet ju ungefär vilka som läser, och för dem har ja inget att dölja. Inte för er andra för den delen heller... men ändå..
Nu e de bara att försöka hålla humöret uppe.. Ja orkar inte direkt plugga efter dedär samtalet.. får bli imorgon ist. har ju tre timmars hål... Boring;/

Jaja.. Hoppas ni har de bra. Nu ska ja säga hejdå. Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0