Några smink favoriter

Hej! Som ni kanske vet så går ja fortfarande i skolan, får mitt bidrag varje månad, men de räcker ju inte riktigt till de man vill ha. Smink är något som ja kan frossa massor i. Och tro inte att ja inte använder allt mitt smink bara för att ja har mkt, för ja använder verkligen allt! :) Men ja har inte riktigt råd att köpa domdär dyra märkena som kanske håller längre och har bättre kvalité osv. Men ja kan alltid tipsa om de jag har testat och tycker är bra/dåligt. Jag köper det mesta av mitt smink på Kicks, ifall ja har lite mer pengar att spendera går ja helt självklart till Face eller Makeupstore som är favoriterna. Speciellt Makeupstore (my own drugstore^^). Idag tänkte ja bara visa lite saker som ja redan har, och är helnöjd med! Allt från makeupstore till Isadora och även billigare än så!!
Enjoy!


En nybliven favorit ifrån Clinique. Vet inte vad detta kostade, fick det av mor, men ja skulle gissa runt en 300-400 kr. Absolut fantastiska läppglans som ger lagom med färg, håller länge, smakar gott och inte är äckligt kladdigt. Stoor favorit här! Fem fina färger med! Om ni vill veta vad var och en heter skriv en kommentar;)




Lite gott och blandat i ansiktssmink. Svart ask från makeupstore: mitt puder som ja har varje dag! Helt otroligt grymt puder!:) Ja har färgen creamy. Liten vit(sliten) kajalpenna: tro de eller ej, från H&M! billig och helt okej, har haft den jättelänge! Använder den ooofta eftersom ja har småå mini ögon, det hjälper verkligen att göra dom större. Rouge från Isadora: En rouge som alltid funkar! använder den rätt ofta med lite skimmer ovanpå för att få lite lyster. Isadora är ett bra märke om man inte vill handla för dyrt, men ändå få en bra produkt. Ögonbrynsskugga från H&M: Denna har ja också haft ett tag, den funkar bra för mig, har rätt mörka bryn. Använder den ljusa skuggan. Kan även användas som ögonskugga, men har inte så bra hållhet. Ögonskuggspensel från makeupstore: Guuudhur skulle jag leva utan denna? Visst ja må ha många fler borstar, men denna kan man klara sig långt på! loveit!

Okej nästa... Båda "fyra ögonskuggor i en" är från Isadora. Heelnöjd med dom. Dom håller bra och färgerna e fina. Är dock inte suuupernöjd med den svarta som inte riktigt blir svart, utan väldigt rökt mörkgrå.
Vit eyedust från Face: Denna kan användas till nästan allt! Man kan använda lite och få en lätt skimrande effekt eller mycket och få glameffekt^^ Kan användas blöt, och kan även användas över andra skuggor som skimmer. Guld eyedust från Face: lite äldre, därför båda inte ser likadana ut. Denna e också jättefin, kan användas på exakt samma sätt som den vita.

Okej javet att dom flesta kanske inte tycker om detta, men dehär märket förvånade mig stort när ja införskaffade mig detta sett med ögonskuggor. Detta är från Viva la Vida och ja vet att de kostade 150 spänn. BILLIGT!!! Helt galet billigt! Ja måste bara säga att jag personligen tycker att de flesta färger är snygga och användbara! Skuggan håller visst, om du har något under som den kan fästas på (ja använder oftast concealer). Kameran fångade inte de ljusa färgerna så bra, men ja älskar dem! Helt kär i detta sett! Så mobba inte märket mer för de har bra saker. :)

Okej så det var allt för denna omgång av favoriter. Hoppas ni tyckte om det och får nytta av det. För att summera detta lite så skulle jag rekomendera till dig som har lite mer pengar att gå till Clinique eller Lancome lr liknande, dom har hög standard och är alltid lika bra. Om du har lite mindre (min högsta budget) så gå till Makeupstore eller Face. Dom finns utspridda över landet så man kan kolla upp det på internet. Dom två har jäkligt bra kvalité dom med. För dig med ännu mindre (för mig normalpris) gå till Kicks och kolla bland Isadora, Maybelline eller max factor. Viva la Vida är ett märke ja inte provat mkt, men mitt sett som ja skaffade är underbart så än så länge tkr ja om dom!;)

Ha de bra <3 nu ska ja sova:)

Kommentarer
Postat av: Sandra

fin blogg :)

2009-01-08 @ 17:52:16
URL: http://vaxjomalmros.blogg.se/
Postat av: miranda

ja har dom där ögonskuggorna och dom e guld världa! älskar dom :D

2009-01-08 @ 17:53:53
URL: http://mestiis.blogg.se/
Postat av: miahmariah

Mycket snyggt smink. Jag skriver och recenserar mycket om smink, hud och hårvård. vill du ha tips är det bara att kika in på min blogg. Förresten vilken fin design du har på bloggen. Vackra bilder på headern. Har du tagit korten själv? Systemkamera?

Ha det gott

2009-01-12 @ 20:25:48
URL: http://miahmariah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0