Smink - steg för steg

Hej! Nu e de dags! Något lite annorlunda, fast med lättanvända färger:) Hope u like it.



1. Till att börja med hade ja concealer på hela ögat ofcourse. Sedan tog ja en skugga som är lik min hud och satte den över hela ögat upp till ögonbrynet.



2. Okey i know, this looks crazy. Men ta en brun kajalpenna och rita samma form som jag, typ en ">".


3. Ta en hyffsat hård borste och sudda ut linjen. Ta sedan en mellanbrun och sätt den över linjen, och sudda in på den yttersta halvan av ögonlocket.

4. Sedan tog ja en mörkare brun och förstärkte där linjen var. Sudda in den med en aning. Om de har blivit mkt brunt på den innersta delen av ditt ögonlock kan du ta lite mer naturlig färg och sätta där.

5. Ta lite guldfärg och sätt i innersta vrån. Ja tog en vit kajal på min vattenlinje (om du har större ögon skulle en brun vara fin där ist). Sedan tog ja och gjorde en tunn linje me den bruna kajalen på både övre och undre fransraden. Ja tog också och gjorde en liten vinge längst ut, precis under ögonskuggan. Under vingen tog ja concealer för att få bort eventuell skugga där.

6. Sätt på mascara och rouge och du är klar!:)





Kommentarer
Postat av: marie ch

hej

2009-03-10 @ 09:26:52
URL: http://metrobloggen.se/futura
Postat av: johanna

vad fint det blev

2009-03-11 @ 11:46:23
URL: http://johannakohler.blogg.se/
Postat av: Vixxie

Hejsan! Fin blogg du har!

Kika gärna in hos mig sen om du har tid.

Kram

Vixxie

2009-10-02 @ 13:41:29
URL: http://lundqviiistt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0