Sminktips - lösögonfransar

Hey! Ja ska ge er mina bästa tips på hur du fixar fransar på bästa sätt!!


1. Se till att du köper ett par fransar som är hyffsat bra kvalité på, du vill ju att de ska hålla ett par gånger.

2. Innan du sätter lim på å sånt så se till att de passar dina ögon! De är jätteviktigt, annars ser de bara sjukt ut, och de kommer kännas sjukt med. För att kolla detta gör du såhär: Sätt fransarna där de ska vara (UTAN LIM) med inersta delen där den ska va. Om de sticker ut längt ut på ögat, så tar du en sax och klipper av så mycket som de sticker ut. Klart:)

3. Nu ska du böja dina fransar en aning. Detta hjälper dom att följa din form på ögonlocken. Ta bara tag i varje ände på fransen och böj fram å tillbaka. 

4. Nu är de dags för lim. Först och främst vill ja rekomendera att ni inte använder de lim som medföljer fransarna. De är dåligt lim. Använd bara detta i nödfall. Ett lim som ja istället rekomenderar är bland de bästa limmet i hela världen för fransar. De heter DUO eyelash adhesive clear-white. Detta finns att köpa på Kicks, brukar finnas bland lösögonfransarna. Det är superbra, vattentätt och håller hela dagen!!
Iaf, nu ska du sätta limmet på fransen. Du kan göra lite som du känner för, men ja föredrar att inte ta limmet direkt från tuben och sätta på, med tanke på att de ofta blir kladdigt då. Jag tar ist änden av min ögonbrynsplockare (eller pincett) och lägger dit en klick, sedan kör ja fransen igenom klicken så de blir jämt me lim. På fransen ska du inte ha alltför mkt, de ska bara va täckt me lite vitt. Satsa på att ha liite mer i kanterna på fransarna, då de oftast är dom som lossnar. Sedan kommer en viktig sak, som många inte vet om! Vänta i 30 sekunder på att limmet ska bli kladdigt. De ska inte bli helt genomskinligt, men den vita färgen bör avta smått och de ska vara lite halft kladdigt innan du sätter på dom. Det är superviktigt! om du inte gör de kommer de bara glida runt å inte få nått fäste.

5. Nu ska du placera fransarna! De är de absolut svåraste.. (såklart). Du kan ta med dina fingrar, men ja brukar ta pincett för att få så bra kontroll som möjligt. Börja med att ta fransarna i mitten med pincetten. Placera dom sedan försiktigt i mitten av ditt ögonlock (allra längst ner, precis vid roten av dina riktiga fransar). Se till att de sitter i mitten och stannar där. Ta sedan den yttre kanten och placera den rätt. Å sist den inre kanten. Här måste du arbeta hyfsat snabbt för att inte limmet ska torka helt. För mig brukar de ta kanske 45 sek och placera dom.

6. Se till att de sitter!! Ja brukar ta mitt finger å pressa längst hela raden när ja har placerat dom. Låt dom torka ordentligt! De tar högst 2 min. Sedan brukar ja (detta behöver du ej göra) böja mina fransar med ögonfransböjare så att mina riktiga fransar och fakiesarna binder ihop sig med varran. Sedan tar ja mascara längst ner (där mina vanliga fransar är) för att de ska se naturligt ut, å inte ens riktiga ska spreta ut åt alla håll.


Mycket info, javet! Men de är sånt du behöver veta om du nån gång vill använda lösögonfransar.
Nu ska ja iväg till Kicks xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0