På gränsen till bra

Hej! Okej.. ja gick inte till skolan idag. Bara för att ja fortfarande har lite feber men den har gått ner iaf:D
Känner mig mycket bättre men mamma ville att ja skulle stanna hemma å vara säker på att ja mår bra innan ja går. Så ja kommer imorgon:) Men öronen gör fortfarande bajsont.
Så ikväll ska ja försöka fräscha upp mig lite (ni vet väll själva att man känner sig så grymt smutsig å äcklig när man är sjuk?) Ska tvätta håret ordentligt, göra ansiktsmask (mums de e sååå skönt) fila fötterna, smörja in kroppen, föna håret, plocka ögonbrynen (blä ni vill inte se hur dom ser ut nu...) å sist måla naglarna. Allt sånt småmysigt bara för att ja vill bli frisk å fräsch. Sen råkar ja ju oxå redan ha tänkt ut sminket till imorgon som ni förmodligen får bild på. Hoppas de blir lika coolt som de ser ut i mitt huvud xD *I have a vision xD*
Om ja känner mig själv kommer ja säkert planera va ja ska ha på mig imorgon oxå, bara för att ja vet att ja kommer va zombie-trött imorgon (jaa.. ja har ju sovit rätt mkt...) så de e bra att förbereda.
Ida vaknade ja först 10 över 6 då mamma väckte mig för att ja skulle ta febern (ligger för övrigt på 37.4 just nu.. vet inte om de e feber men mamma tyckte de:P) Sen gick ja runt lite för att bestämma om ja pallade gå eller inte, men var tveksam (iprenen hade inte satt in än heller) så mamma avgjorde att ja stanna hemma en dag till.
Sen satt ja vid datan en stund å gick å la mig igen halv 8. Då hade ja inte bara tagit massa tabletter (en ipren, nånting mot rethosta, nått annat för slem) utan även hostmedecin somför övrigt är receptbelagd... (mamma ville ge mig typ 30 ml men smart som jag är läste ja på flaskan å såg att 5-10 räcker långt...:P Iaf.. efter de somnade ja bums (man blir grymt seg av medicinen..) å vaknade inte förrän lite innan 12. Pinsamt...
Men som tur är vet ja att de va hostsaken som fick mig att sova.

Nu ska ja bara ta de lugnt å så, tyvärr måste ja gå till stallet ikväll å göra lite mat (för ja har ju häst på onsdagar..:P) men de blir inge ridning.
Bara så ni vet iaf så är de säkert att ja kommer imorgon! Ja saknar ju att sminka mig:( och ja saknar mina bajsar:) <3
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0