Makeup:O

haha nu ska ni få lite bilder på gårdagens smink:D Kan berätta snabbt hur ja gjorde också men det var en väldigt enkel sminkning egentligen.


Började med en primer - i detta fall concealer. Sen tog jag en ljus brun på en fluffig borste och satte i globlinjen och upp ganska högt mot ögonbrynet. Tog sedan en mörkbrun på en mindre hård rund borste och satte den precis i globlinjen och blandade försiktigt upp.
Sedan tog jag en platt hård borste och packade på en chanpagnefärg med skimmer i inre och yttre delen av ögonlocket. I den biten som var kvar av ögonlocket placerade jag en ljusare vit/champagne-aktig färg med skimmer. Samma färg placerade jag i inre ögonvrån. Drog en vit kajal på vattenlinjen. Sedan den ljusbruna färgen under hela ögat, och den mörkbruna lite längst ut.
Sedan drog ja på en flytande eyeliner över ögat och även en jääättesmal bit under precis där fransrötterna är. Satte på ett tunt lager mascara och satte sedan på lösögonfransar:) När limmet torkat tog jag lite till mascara för att få dom naturliga fransarna att blanda sig med dom lösa. Under ögonbrynet tog jag en hudfärgad skugga och satte. Precis under brynet satte ja även samma färg som i ögonvrån. Fyllde i ögonbrynen.
Sen va de klart!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0