Idag och igår...

Hej på er!
Igår var ja iväg å lunchade med mamma, åt självklart sushi!:) De va nog inte den bästa sushin ja ätit men helt ok...
Sen klippte jag mig med, ca 1 dec och så klippte jag snelugg också! Blev riktigt bra faktiskt! De va ju så jäkla slitet.
Fick också massa random grejer av mamma som behövdes, tvål, ansiktsvatten osv... Köpte även ett vax från veet som man ska värma å vaxa.. skriver mer om de längre ner...
Sen drog jag iväg till stallet för att ha min sista officiella dag på Menina! Lite sorgligt var det... Man hinner fästa sig så snabbt! Skötte henne utomhus, vädret var ju så fint! Tog lång tid på mig, sen red jag på ridbanan å red lite dressyr. Hon var lite het i början och ville inte riktigt lyssna men sen blev hon helt plötsligt finare än vad hon någonsin har varit med mig! Kanske kände hon på sig att jag inte skulle komma tillbaka och gav mig en fin ridtur... Sen skrittade vi ut tillsammans med en annan tjej från stallet. Det kändes också tråkigt för vi har blivit ganska bra vänner och nu får vi inte rida tillsammans mer!:/ Jaja, kommer garanterat hälsa på dom någon gång!
Efter ridturen svampade jag av hästen och myste extra mycket, gick och betade med henne innan jag sa hejdå och släppte henne i hagen. Det är ju inte sista gången jag ser henne, ska ju kolla på tävlingen på söndag, men det var iallafall sista gången jag red henne! Sorgligt.

Idag så vaknade jag oförskämt sent... Hela 10.40 var klockan när jag steg upp. Jag fick panik! Brukar inte sova så länge... Fixade frukost och läste massa hästbloggar innan jag gav mig in på att försöka vaxa mig.
Värmde vaxen i micron som det stog att man skulle... Sedan började jag med att vaxa under armarna, men det gick mindre bra, hade väll för kort hår där! Sen skulle jag prova på benen som ja inte rakat på ett tag. Gjorde ett par vändor på ena benet, ont gjorde det och ja såg inga resultat... Sen märkte jag att jag började få röda prickar på benet, sköljde av vaxet och såg massa utslag... Slutade där och bestämde mig för att de är bättre att raka! Håret försvann ju inte ens där jag vaxade!
Nu ser mitt ben ut som ett stort blåmärke... Har lilaröda prickar och det ser bara helt blått ut... Kanske en allergisk reaktion, inte vet jag! Men jag rakade resten av benen iallafall!
Fixade mig snabbare än någonsin och stack iväg till min blivande arbetsplats för sommaren.
För er som inte vet det så ska jag jobba på Vattenfall hela sommaren hos Tobbes mamma! Blir nog kul!
Träffade dom flesta som jobbar där idag och fick en rundtur, jag kommer nog ha kul där!:)
Sen hem, och handla! Handlade inför middagen, självklart glömmer jag att köpa ris, så ja fick återvända lite senare!
Gjorde kycklingspett med ris och jordnötssås, skitgott!:)
Nu ska jag försöka leta ny medryttarhäst igen... Det går inte så bra!:/ Gillar inte att behöva va hästlös!

Ha de så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0